Sony A DSLR-A700 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony A DSLR-A700 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

Ben B 28-04-2010
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Uitstekende semi-pro camera. Zeer goede afwerking. Lekker snelle AF. Top-display is absoluut geen gemis, want je 3 inch lcd scherm laat alles zien wat je normaal in het topdisplay ziet. Persoonlijk vind ik het op deze manier zelfs handiger. Ik heb de camera met de 16-105 lens gekocht en ook hierover ben ik zeer enthousiast. Zeer eenvoudige bediening ( ben overgestapt van een Minolta 9Xi)en e.e.a. ligt nog in de Minolta lijn. Plenty top lenzen te verkrijgen. Al met al een top camera.

canonmen 24-07-2009
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Ik bezit de Sony A700 nu zo,n vier weken .Ik kan niets anders beweren , het is een super camera .Een schot in de roos deze A700.Hij is snel 5bps is behoorlijk snel te noemen .Foto,s zijn gestoken scherp en helder van kleur .Ik gebruik de Sigma 70/300 en de CZ 16/80 een super combinatie vind ik zelf .Deze Sony is een semi pro maar ook goed te bedienen door de gevorderde amateur .De camera is robuurst en heeft een magnesium body en is stf en spatwater dicht .Heeft tal van instel mogelijkheden .Kortom een aanrader deze A700.

stratman1976 18-07-2009
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Ik heb deze camera nu een paar maanden in bezit. Gekocht i.c.m. het Carl Zeiss 16-80 objectief. Helaas was het objectief toen niet op voorraad en wacht er al bijna 4 maanden op. Het 18-70 kit lensje te leen meegekregen. De camera zelf bevalt heel erg goed. Erg intuitief. Vooral de informatie op het beeldscherm is heel makkelijk te veranderen en ook allemaal op te slaan in 1 van de 3 geheugens. Ligt goed in de hand, voelt responsief. De redenen om deze camera te kopen waren voor mij de prijs/kwaliteit verhouding, lcd scherm, heldere zoeker, sensor, super steady shot en ergonomie. Had ook al een Tamron zoomlens voor minolta, dus die past er ook op. De kitlens valt wel erg tegen, zeer flets, laag contrast en niet scherp. Heb inmiddels een 30mm F1.4 Sigma objectief en deze laat pas echt zien wat de camera in huis heeft. Superieur t.o.v. de kitlens (maar is ook niet moeilijk, want zoom legt het meestal af tegen een objectief met vast brandpunt).
Ik vind dit echt een semi-prof camera en ten zeerste aan te raden. Mijn tip is ook: koop goede objectieven, die zijn belangrijker dan je body en gaan (hopelijk) ook langer mee dan je body.

Kwaliteit foto heb ik op nvt gezet omdat dit uiteraard heel erg afhangt van het objectief dat je erop zet

Boyan 04-07-2009
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Ben nu al een week in het bezit van deze sony A700 en ben er echt helemaal weg van!
De beeldkwaliteit is fantastisch, het beeldscherm en zoeker zijn heel duidelijk en superscherp en is in bezit van ongekende functies die je niet ziet bij bijv. nikon of Canon.
Natuurlijk heeft deze camera een erg fijne layout waarmee je je in een paar tellen helemaal mee thuis voelt.
Een echte aanrader voor iedereen die een hoogwaardige camera op prosumer niveau zoekt voor een redelijke prijs!

Erik van Til 20-02-2009
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Na ervaring opgedaan te hebben met de Minolta D7 en 10.000 foto's te hebben gemaakt met de Minolta D5 overgestapt op de A700.
De accuratesse van de autofocus is een wereld van verschil met de genoemde Minolta kamera's. Het is zeer prettig werken met deze sony. Ik gebruik voornamelijk een telezoom lens 170 - 500 mm om vogels te fotograferen.
Een punt van verbetring wil ik wel noemen. De compressie techniek die deze kamera gebruikt kan absoluut beter.
Als je gaat voor details dan moet je echt in RAW fotograferen. Super opnames maak je dan. Duizenden opnames heb ik al met de A700 heb gemaakt. Het is Topklasse!

Joop 123 15-02-2009
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Na 2,5 jaar sony alpha 100 overgestapt op de sony alpha 700.
Een geweldig apparaat met ongekende mogelijkheden.
Ligt prettig in de hand,super degelijk,maakt super mooie foto's,kortom een goede koop.

leonb 12-02-2009

Eindelijk heb ik hem!!

Begonnen met een minolta d5, daarna een dch h5 digitaltje van Sony maar nee das niks toen de overstap naar de Sony A100 dat deed me denken aan mijn foto tijd in m'n jeugd maar.... ik miste net dat extra, maar het prijsverschil was ook extra!

De a100 is echt een goed toestel waar ik veel plezier aan heb beleefd, ik gebruik hem nu als extra body met een minolta af28-105 3,5-4,5 objectief en op de a 700 heb ik nu de sal 135, (ja een bonus van de zaak doet je goed).
Maar het gaat niet om de specs of prijs maar de foto's die spreken, en met die a700 gaat dat toch beter, meer resultaat onder moeilijke situaties.

ben hier echt heel tevreden over.

dianeg 11-02-2009
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Sedert enige maanden met de a700 gewerkt. Meestal met de Zeiss DT 16-80 en soms met de Sony 70-300 G SSM.
Voortreffelijke camera. Echt top.
Ik fotografeer in raw en sta versteld van de prachtige eindresultaten die behaald worden wanneer je in lightroom 2 bewerkt.
Jammer dat de afdrukken bij Pixum, Webprint of waar dan ook het in de donkerste partijen laten afweten.

Jan van der Waal 29-01-2009
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Sinds vorige week in mijn bezit deze Sony Alpha 700. Wát een pracht camera is dit. Degelijk, zeer veel mogelijkheden, eigenlijk teveel. Andere camera's van de zgn. A-merken zijn tweemaal zo duur voor hetzelfde, of eigenlijk minder. Want de prestaties van deze camera zijn geweldig. Sony staat bekend om zijn TV's en geluidsapparatuur, het wordt tijd dat ze ook in de fotografie een rol van betekenis gaan spelen, net zoals Minolta dat deed vroeger. (Sony is Konica-Minolta)

H.M.verboon 04-12-2008
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

hoi, sinds februari overgestapt van minolta naar de a700, ronduit en wereld camera andere merken kunnen niet tippen aan deze camera, al wat toebehoren er bij gekocht en ga binnenkort voor de 70/200. 2.8
superding!

wilfred1998 21-11-2008
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

zelf ben ik overgestapt van
konica minolta d7 naar sony a 700 dit is echt een waaren opvolger van de d7
de ruis is minder de sluiter
snel heid werkt stil gewoon
goede camera

Theo Sheim 02-07-2008
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Sinds vrijdag jl in bezit. Overgestapt van de KM D7D. Razendsnelle focus, heel veel instelmogelijkheden. De functietoets is fantastisch. Daardoor mis ik de extra knoppen van dde D7D niet. Eyestart meteen uitgezet. Onzin op deze manier. Kost alleeen maar batterijen. In de VS versie zit een een nikkelstrip in de handgreep, de eyestart werkt pas wanneer je ook de handgreep vast hebt. Hier doet de eyestart het ook wanneer je het toestel op je borst hebt hangen. Maar nikkel is verboten door de EU. Omdat een enkeling een allergie heeft.

De kleuren en foto's zijn fantastisch. Wel een wennen aan het geluid van e sluiter. Veel geruislozer dan de D7D. Daarom is het lastig te beoordelen hoe lang de sluiter openstaat wanneer je een foto maakt op de automaat een daaer niet op let. Door het heldere en vlijnmscherpe lcdscherm zie je niet de bewegingsonscherpte. Even wennen.

Liveview mis ik niet. Sterker nog ik zou het nooit gebruiken. Ik wil fotograferen vanuit mijn zoeker en zo de beeldcompositie bepalen. De 700 is ook te zwaar om hem een tijdje voor je te houden.

Toestel voelt heel degelijk aan. Jammer dat Sony geen becherming op de LCD levert. heb ik nu zelf gekocht.

De handleiding is een beetje minimaal. Maak er een mooi boekje van en niet deze grijze muis met de prutslettertjes. Ook nog eens in combinatie met de Duitse handleiding. Die heb ik eraf gesneden en het titelblad gewoon op de Nederlandse handleiding geplakt. Is meteen de helft aan volume.

gfrensen 26-04-2008
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Deze camera heeft (bijna) alles wat een serieuze hobbiest nodig heeft: Zeer goede beeld kwaliteit, zeer goed LCD display, Lekker veel bedienings knoppen. Handige snel functie toets om snel wijzigingen in het menu aan te brengen. Beste ergonomie in zijn klasse! weinig tot geen ruis tot ISO 800. Zeer goede zoeker.
Deze camera schreeuwt om goede tot zeer goede lenzen om alles uit de camera te halen wat er in zit.
Min puntjes:
Geen Full Frame
Mist de extra draaiknoppen en hendels van de Minolta D7
Sony badge ipv. Minolta

Herman Popijus 25-04-2008
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Alle revieuws gelezen die er maar waren via internet en foto bladen voor de aankoop.
Heb de camera 3 weken in bezit en kan zeggen dat deze camera zeer gebruikers vriendelijk is.
Zeer overzichtelijk menu en makelijk in te stellen.
Ingebouwde stabilisator doet zijn werk zeer goed en de eye focus is een plezier om mee te werken.
Bijgeleverde kit lens 18-70 is niet slecht maar doet afbreuk aan de body.
Door iets meer diafragma toch een mooi resultaat wat goed terug is te zien op het 3 inch 900+ K scherm.
Een top camera!

Gerten 01-04-2008
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Geweldige camera. Ligt goed in de hand. Veel instelmogelijkheden. Gemakkelijk te bedienen. Mooie vormgeving. En het belangrijkste: Maakt zeer mooie foto's.

Jan Leiden 22-03-2008
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Ik deze camera een maand. Een dijk van een camera. Ben nog wel steeds van alles aan het uitproberen maar tot nu toe perfect.
Hiervoor had ik een Canon 300D. Bij deze camera kon je via de pc je naam in de camera doorgeven zodat die bij de foto/file data kwam te staan.

mr borre 27-01-2008
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Echt een stap voorwaarts van Sony. Had hiervoor de analoge dynax 700si de 800si de digitale A1 en de Alpha 100, ook een goede camera maar de Alpha 700 is echt van een betere classe. Het scherpstellen is sneller en verbeterd. De Fn knop (functie) voor snelle toegang tot je instellingen is bijzonder fijn werken.
Ook heeft hij veel minder ruis dan de A100.
Het is eigenlijk een geupdate 7D van minolta. men vergeet vaak dat er heel veel techniek van minolta in de camera zit. Minolta is immers de uitvinder van het autofocus systeem en had als eerste het kaarten systeem, denk maar aan de Dynax 7000i. Dit vind je nu terug in de pictogram instellingen. Ik kan iedereen deze camera aanbevelen. Hij kan de srijd aan met de canon's en de nikon's. Nikon gebruikt immers de ccd sensors van sony.

PeterH-1961 17-01-2008
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Ik heb de a700 nu bijna 2 maanden in mijn bezit en kan er niets anders dan lovend over zijn. Ik had eerst de 7D en die was best goed maar werd toch door de concurrentie overtroefd (door de fusie tussen Konica en Minolta had Konica Minolta de boot gemist en kwam de 7D erg laat en met voor die tijd relatief bescheiden specs). In de toonaangevende Duitse fotobladen komt de a700 nu wel als bestgeteste camera (alleen of samen met de behoorlijk duurdere Nikon D300) te voorschijn. LiveView ontbreekt op de a700, maar wanneer heb je dat nu echt nodig? Een display bovenop de camera ontbreekt ook: zelf heb ik er met de 7D en ook met de a700 nog nooit enige behoefte aan gehad. Het display van de a700 is in één woord geweldig en onovertroffen! De bediening is grotendeels intuïtief en de Fn-toets is geweldig om alle parameters op je display te kunnen wijzigen (van ISO tot witbalans en van over- tot onderbelichting). Uiteraard heeft de a700 ook de Anti Shake (door Sony Super SteadyShot genoemd) verbeterd overgenomen van de 7D (de allereerste SLR met ingeboude Anti Shake). De Zeiss 16-80 is een erg fraaie lens (niet alleen om te zien, maar ook wat betreft degelijkheid en zeker beeldkwaliteit) die echter wel ietsje lichtsterker had mogen zijn (maar dan was de prijs waarschijnlijk ook flink hoger geweest). De vertical-grip is onmisbaar als je er ooit eerder een hebt gehad (wel erg duur). Op mijn wenslijst staat nog één van de andere Zeiss objectieven: de 1.4/85mm of de 1.8/135mm. Dit zijn verschrikkelijk goede lenzen die echter ook verschrikkelijk duur zijn (d.w.z. ruim boven de 1000 euro). Een mens moet echter iets te wensen over hebben en een doel om voor te sparen. Aangezien ik zelf veel aan concertfotografie doe zijn deze lenzen met 1.4 en 1.8 natuurlijk fantastisch. Terugkomend op de a700: ik kan iederen deze SLR van harte aanbevelen. Durf de NIKONs en de CANONs te weerstaan en ga voor de a700, indien mogelijk in combinatie met de fraaie ZEISS objectieven en liefst ook een handgreep.

Mark 1959 13-01-2008
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Ik heb deze camera 1 maand geleden aangeschaft, ik had hier voor een Minolta D5 en een aantal lenzen en het was dus handig om voor Sony te kiezen omdat ik dan niet opnieuw alles hoefde aan te schaffen. De Sony A700 is een fantastische camera met zeer veel mogelijkheden en produceert zeer mooie foto's. Ik heb er gelijk een grip bij gekocht en een extra accu (er kunnen twee accu's in de grip maar alleen bij de camera wordt deze bijgeleverd en je moet er dus nog een bij kopen). Wanneer je een camera zoekt van deze klasse zou k zeker de A700 zeker op het lijstje zetten tussen de Nikon D300 en de Canon 40D.

bliksem 10-11-2007

Heb de A700 nu getest en vergleken met de Minolta 7d

De lenzen die ik heb werken perfect en ook de flitser (Minota 3600D) de camera is sneller en betreft de instellingen zowat gelijk aan de 7d de foto, s zijn beter en ook zijn ze mooier als je dezelfde instellingen gebruik

Vanaf de computer de camera gebruiken is gelijk aan de 7d

Je merk wel gelijk het verschil tussen de verschillende Cf kaarten de snelheid gaat beter met type 3.

De sigma lenzen werken beter dan met de 7d veel sneller scherp.

De 17-35 lens van minolta komt beter tot zijn recht op deze camera en geeft een veel betere kleur waar

rf66 08-11-2007
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Wat een top apparaat, ik heb hiervoor een A100 gehad maar deze A700 is echt veel beter. Ligt beter in de hand, AF is veel sneller, flitser is beter, ruisonderdrukking is aanzienlijk verbeterd en veel meer mogelijkheden

Selecta 26-10-2007
Geschreven voor: Sony A DSLR-A700 zwart

Sinds twee weken in mijn bezit. Wat een verschil met de Alpha 100. Hij valt hier niet mee te vergelijken. De autofocus is een keer zo snel, op alle lenzen. AF is 1,3 keer zo effectief. De sluiter is aanzienlijk stiller, evenals de AF.
Bedieningsgemak is zeer eenvoudig. Via het beeldscherm kun je de meeste instellingen direct veranderen. Verder kun je een aantal instellingen opslaan voor jezelf.
Het scherm is echt groot en zeer scherp.
De DRO is uitgebreid en werkt nu ook op RAW. Ruisonderdrukking ook. Ruisonderdrukking is aanzienlijk verbeterd. Tot iso 800 ruisvrij, iso 6400 is hetzelfde als iso 1600 op de Alpha 100(qua ruis).
Kwaliteit foto is goed. Belichting is goed.